2020-10-09 13:40Pressmeddelande

ICANIWILL anställer ny kompetens för expansion på den europeiska marknaden

null

ICANIWILL har haft rekordstark försäljning under 2020 och fortsätter att expandera i Sverige och Europa. Bolaget befinner sig i en intensiv tillväxtfas och har utvidgat verksamheten med fem nyanställda sedan augusti. Man planerar även för att utöka den nordiska kompetensen på huvudkontoret som ett steg i expansionen utanför Sverige och ut på den europeiska marknaden.

Trots krävande tider har ICANIWILL haft rekordförsäljning flera månader i rad och kommer passera 100 miljoner i ackumulerad omsättning redan under oktober månad. ICANIWILL, som grundades av Gustaf Ollas 2012, tillverkar högkvalitativa träningskläder för dam och herr som säljs världen över via företagets e-handel och utvalda återförsäljare. Bolaget växer explosionsartat och anställer nu fem nya talanger till sitt team för att kunna behålla det höga tempot och fortsätta sin expansion i Europa. ICANIWILL är nu närmare 30 anställda och har ökat personalstyrkan med över 20 personer de senaste två åren.

- Vi är väldigt stolta över att kunna utöka vårt team i dessa tider. Alla fem kommer in med värdefull erfarenhet för att vi ska kunna lägga in nästa växel under hösten. Det är viktigt att vi behåller det momentum vi byggt upp under året och vi satsar nu på att utveckla vår nordiska kompetens för att kunna expandera ytterligare utanför Sverige, säger Anders Wallstedt, vd på ICANIWILL AB.

Som ett steg i den europeiska expansionen ser man över den interna kompetensen i de nordiska marknaderna. Man planerar även att rekrytera fler medarbetare från Sveriges grannländer för positioner inom produktdesign, grafisk design, inköp och kundservice. ICANIWILL har genom sin strategiska närvaro i sociala medier kunnat etablera sig som en stark aktör på den nordiska marknaden och utvecklat en stark kundbas både i Norge, Finland och Danmark. Nu vill man etablera sig ytterligare för att säkra en långsiktig tillväxt.

-Vår snabba tillväxt är ett tecken på att våra strategier fungerar och vi planerar för att långsiktigt öka vår närvaro i de europeiska marknaderna. Att anställa personal med specifik kompetens från dessa marknader blir ett naturligt nästa steg, avslutar Wallstedt.

Med unik design och funktionella material vill ICANIWILL inspirera till en aktiv livsstil och en tro på att alla kan nå sina mål, bara de vill. Med visionen att bli den ledande aktören inom sportmode har ICANIWILL vuxit explosionsartat de senaste två åren. Vi säljer idag funktionella träningskläder och accessoarer till både dam och herr genom vår hemsida och utvalda återförsäljare. Genom vårt mantra vill vi på ICANIWILL vara med dig på resan mot ett starkare liv. Our goal is to see you succeed.

Anders Wallstedt
Anders Wallstedt