2021-03-12 09:00Pressmeddelande

ICANIWILL Invitational blir startskott för samarbete mellan ICANIWILL och Klövern Padel

null

ICANIWILL fortsätter stärka sin position inom padel genom att ingå samarbete med ytterligare en stark aktör i sporten - Klövern Padel. För att inviga samarbetet arrangerar Klövern Padel tillsammans med den nya internationella nyhetssajten för padel – Padel Alto ett av årets mest spektakulära padelevent - ICANIWILL Invitational. Eventet, som går av stapeln den 27-28 mars på Scandinavian XPO, kommer bjuda på såväl svenska toppspelare som den internationella eliten.

Tidigare i år blev det officiellt att ICANIWILL tar klivet in i padeln genom samarbete med LOHILO Padel Arena och Actionpadel. Nu har sportmodemärket knutit till sig ytterligare en partner inom sporten i Klövern Padel. Samarbetet inleds genom att namnge ett padelevent av världsklass – ICANIWILL Invitational som går av stapeln den 27–28 mars på Klövern Padels nyöppnade anläggning i Scandinavian XPO, Arlanda stad. Eventet har inte bara lockat till sig Sveriges toppspelare, utan den internationella eliten med stora namn som Fernando Belasteguín, 2020 års damvärldsettan Luciá Sainz och sverigeettan Simon Vasquez. Eventet kommer sändas på Padel Alto, den nya internationella sajten för padelnyheter.

- ICANIWILL Invitational kommer bli ett padelevent med några av de bäst rankade spelarna i världen. Det känns otroligt kul att inleda vårt samarbete med Klövern Padel genom att välkomna världseliten till ett padelevent av högsta klass. Klövern Padel är ett starkt varumärke i sporten och är en perfekt samarbetspartner för vår expansion mot padel, berättar Gustaf Ollas, grundare av ICANIWILL.

ICANIWILLs samarbete med Klövern Padel är ytterligare ett steg i företagets breddning mot den snabbväxande sporten. I samarbetet kommer ICANIWILL bland annat klä Klövern Padels personal, namnge banor på Klöverns anläggningar och vara en självklar klädpartner i Klövern Padels expansionsplaner. Klövern Padel har utöver sina anläggningar i Uppsala och Kista nyligen öppnat 13 banor i Scandinavian XPO, och öppnar Europas största anläggning med 26 banor i Åby utanför Göteborg i april.

- Vi är väldigt stolta över vårt samarbete med ICANIWILL och att presentera ICANIWILL Invitational. Vår vision är att erbjuda en Invitational i världsklass för spelare och samarbetspartners. ICANIWILL är ett varumärke på framfart och genom eventet visar de att de tar sin padelsatsning på allvar. Vi är glada över att kunna vara med på den resan, säger Andreas Ehrnvall, grundare av Klövern Padel.

ICANIWILL Invitational är ett fristående padelevent för damer och herrar på elitnivå. Eventet kommer spelas utan publik och anpassas efter rådande restriktioner. Eventet arrangeras i Klövern Padels hall i Scandinavian XPO den 27–28 Mars 2021. Se sändningen från ICANIWILL Invitational på den nya internationella sajten för padelnyheter – Padel Alto.

Urval av spelare som kommer delta: Fernando Belasteguín, Federico Chingotto, Sanyo Guitierrez, Juan Tello, Luciá Sainz, Paula Josemaría, Beatriz Gonzalez, Simon Vasquez och Sofia Arvidsson.

Med unik design och funktionella material vill ICANIWILL inspirera till en aktiv livsstil och en tro på att alla kan nå sina mål, bara de vill. Med visionen att bli den ledande aktören inom sportmode har ICANIWILL vuxit explosionsartat de senaste två åren. Vi säljer idag funktionella träningskläder och accessoarer till både dam och herr genom vår hemsida och utvalda återförsäljare. Genom vårt mantra vill vi på ICANIWILL vara med dig på resan mot ett starkare liv. Our goal is to see you succeed.

Anders Wallstedt
Anders Wallstedt