2021-11-01 13:10Pressmeddelande

ICANIWILL lanserar helt nytt brandingkoncept – Wear You

Det snabbväxande sportmodeföretaget ICANIWILL (ICIW) lanserar idag ett nytt brandingkoncept – Wear You. Tillsammans med reklambyrån KING har man utvecklat en ny varumärkesidentitet och visuell profil för att ytterligare stärka sin position på den svenska och internationella marknaden. Genom Wear You vill man lyfta en mer inkludeande syn på träning där mottagaren uppmuntras att träna på sitt eget sätt, oavsett mål. Det nya konceptet går live i en digital kampanj i samtliga av ICIWs marknader.

Idag lanseras ICANIWILLs nya storsatsning Wear You – ett helt nytt varumärkeskoncept som tagits fram av reklambyrån KING. Genom Wear You befäser man en inkluderande syn på träning där mottagaren uppmanas leva ut sin tränignsresa och träna på sitt eget sätt, oavsett vad målet är. Genom uppmaningar som ”Wear your sweat”, ”Wear your grit” och ”Wear your confidence” vill man uppmuntra mottagaren att vara stolt över sin träningsresa, oavsett hur den ser ut. Konceptet är en del av ICANIWLLs breddning av varumärket och en förlängning av företagets utökade sortimentsutbud. Kampanjen går live i alla ICIWs marknader genom företagets egna kanaler, digitala ads och sociala medier.

-      ICANIWILL ska vara ett varumärke för alla som tränar, oavsett om du tränar för att bli stark, för känsla, utseende eller bara för att det är kul. Genom Wear You förmedlar vi budskapet att träning är så mycket mer än själva prestationen. Vi är otroligt stolta över konceptet och det känns kul att äntligen kunna presentera resultatet, berättar Gustaf Ollas, grundare av ICANIWILL.

Lanseringen av Wear You är ett stort steg för varumärkets positionering och fortsatta expansion. Konceptet har tagits fram av varumärkesstrateger på reklambyrån KING och består av lanseringsvideos, digitala ads och en ny visuell profil. I kampanjmaterialet lyfts bland annat olika karaktärer som knyts tillbaka till budskapet att oavsett hur man tränar så tränar man i slutändan för sig egen skull. I materialet lyfter man på ett humoristiskt sätt olika träningskaraktärer med hög igenkänningsfaktor. Till exempel den smala killen som bara tränar biceps, tjejen som går till gymmet för att ta selfies eller mannen som lever ut sina dansdrömmar under step-up klassen.

-      Vi alla känner mer eller mindre igen oss i de olika karaktärerna från kampanjen. Vårt mål är att få mottagaren att känna sig inkluderad oavsett träningsform, något vi hoppas förmedla genom Wear You, fortsätter Gustaf.

I och med kampanjen uppdaterar ICANIWILL sin grafiska identitet med bland annat nytt typsnitt, ytligare färger och nya grafiska element. Kampanjen är utformad i flera versioner som kommer synas i ICANIWILLs egna kanaler och genom digitala ads under 2021 och början av 2022.

För mer information, kontakta:

Ebba Lange, ICANIWILL
Marketing & Communications Manager
ebba.lange@icaniwill.se
+4670/760 45 00

Åsa Edgren, KING
+4670/911 35 90

Med unik design och funktionella material vill ICANIWILL inspirera till en aktiv livsstil och en tro på att alla kan nå sina mål, bara de vill. Med visionen att bli den ledande aktören inom sportmode har ICANIWILL vuxit explosionsartat de senaste åren. Idag sälker ICANIWILL funktionella träningskläder och accessoarer till både dam och herr världen över genom sin hemsida och utvalda återförsäljare. Genom mantrat "alla kan om de bara bestämmer sig" vill ICANIWILL vara med dig på resan mot ett starkare liv. Our goal is to see you succeed.