2022-02-08 09:38Pressmeddelande

ICANIWILL lanserar sin mest omfattande löparkollektion någonsin – Mercury Running

Det svenska sportmodeföretaget ICANIWILL lanserar sin största löparkollektion någonsin – Mercury Running Collection. Kollektionen är inspirerad av urban utomhuslöpning och innefattar flera variationer av över- och underdelar, samt tjockare tröjor och skaljackor för både dam och herr. Alla plaggen är skapade för att kombineras i lager och anpassas efter olika väderförhållanden. Kollektionen är ett steg i ICANIWILLs utökning av sortimentet och  stärker företagets närvaro i löparsegmentet.

Under hösten 2020 lanserade ICANIWILL sin första löparkollektion Outdoor Collection, en kollektion med fodrade löpartights och tröjor för dam och herr. Nu har man tagit nästa steg i utvecklingen av högkvalitativa löparkläder i Mercury Running Collection. Kollektionen innefattar hela 96 produkter för olika väderförhållanden, allt från tunna t-shirts och långärmade tröjor till fodrade tights och skaljackor. Kollektionen kombinerar urban estetik med högkvalitativa material och funktionell design. Med hållbarhet i fokus är en stor del av kollektionen tillverkad med återvunnen polyester.

-   Med Mercury går vi tillbaka till våra designrötter samtidigt som vi rör oss in i ett nytt segment. Vi ville skapa en spektakulär kollektion med oväntade detaljer som andas kvalitet och funktion. Resultatet blev en uppseendeväckande kollektion i sobra färger med detaljer som är både estetiska och funktionella. Mercury är den yttersta kombinationen av design och funktion i ett, berättar Gustaf Ollas, grundare och designansvarig på ICANIWILL.

Plaggen är tillverkade i noggrant utvalda material som kan kombineras i lager för att anpassas till olika väderförhållanden. Majoriteten av produkterna är designade med sömmar och detaljer i reflex för sena löpturer.

Mercury Running Collection finns tillgänglig på icaniwill.se samt utvalda återförsäljare.

Med unik design och funktionella material vill ICANIWILL inspirera till en aktiv livsstil och en tro på att alla kan nå sina mål, bara de vill. Med visionen att bli den ledande aktören inom sportmode har ICANIWILL vuxit explosionsartat de senaste åren. Idag sälker ICANIWILL funktionella träningskläder och accessoarer till både dam och herr världen över genom sin hemsida och utvalda återförsäljare. Genom mantrat "alla kan om de bara bestämmer sig" vill ICANIWILL vara med dig på resan mot ett starkare liv. Our goal is to see you succeed.