2023-03-27 08:40Pressmeddelande

ICIW pushar gränsen för klassiskt sportmode med könsneutral kollektion

Unified ICIWUnisexkollektionen Unified släpps den 27 mars

Träningsvarumärket ICANIWILL, även känt som ICIW, har nu lanserat sin första unisexkollektion - Unified. Athleisure-kollektionen innefattar stilrena basplagg med oversized passform och 90-tals inspirerade tryck. Med lanseringen vill man pusha gränserna för klassikt sportmode och se bortom de sociala och kulturella aspekterna av kvinnligt och manligt.

ICIW är kända för högkvalitativa träningskläder med innovativ design och funktionella detaljer. Nu tar varumärket steget in i ett nytt segment genom att lansera en könsneutral athleisure-kollektion - Unified. Kollektionen innefattar hoodies, sweatpants, sweatshorts, t-shirts, longsleeves och bikers i fem tidsenliga färger, med eller utan minimalistiskt 90-tals inspirerat tryck. Med kollektionen vill man se bortom de sociala och kulturella aspekterna av manligt och kvinnligt och skapa en kollektion som är inkluderande i stil, passform och färger.

- Samhället förändras och köptendenserna flyttar allt mer mot inklusivitet och mångfald i takt med att fler vill uttrycka sig bortom normer och stereotyper. Med Unified har vi skapat en kollektion som visar att vi driver utvecklingen genom att möta ungas krav på mer hållbara och etiska sport- och modeplagg, berättar Johanna Dellenbrant, designer på ICANIWILL.

Unified är designat med hållbarhet och mångfald i åtanke. Hoodie, sweatpants och sweatshorts är tillverkade i ekologisk och återvunnen bomull och passformen designad för att passa många olika kroppstyper. Alla plagg går även att klippa i önskad längd för att anpassas till kundernas egna preferens.

- Efterfrågan för könsneutrala produkter har ökat kraftigt och det känns riktigt kul att lyfta in trenden även i träningssegmentet. Vi ser att minimalistisk design och statementdetaljer går väl hem bland våra kunder, något som vi tagit fasta på i den här kollektionen, fortsätter Johanna.

Unified är tillgänglig på ICANIWILLs hemsida, www.icaniwill.se och utvalda återförsäljare från den 27 mars.

Med unik design och funktionella material vill ICANIWILL inspirera till en aktiv livsstil och en tro på att alla kan nå sina mål, bara de vill. Med visionen att bli den ledande aktören inom sportmode har ICANIWILL vuxit explosionsartat de senaste åren. Idag sälker ICANIWILL funktionella träningskläder och accessoarer till både dam och herr världen över genom sin hemsida och utvalda återförsäljare. Genom mantrat "alla kan om de bara bestämmer sig" vill ICANIWILL vara med dig på resan mot ett starkare liv. Our goal is to see you succeed.